10.08.2017 16:17

Напрямки роботи
логопедичного
кабінету
ДНЗ№8 «Казка»
Головним завданням діяльності
вчителя-логопеда є планування і здійснення навчально - корекційної роботи з
вихованцями які мають недоліки мовленнєвого розвитку. Під час виховання дітей учитель-логопед та вихователі розв'язують завдання, що визначені БКДО та Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років
"Дитина" . Але основним завданням є корекція мовного розладу та розвиток аспектів
мовлення.
Основні структурні компоненти професійної діяльності учителя – логопеда
1. Діагностична діяльність (вивчення анамнезу, історії розвитку, причин
порушень у дитини, бесіда з батьками, спостереження за дитиною, обстеження
мовлення).
2. Складнання індивідуальних корекційно-компенсаторних планів роботи з кожною
дитиною
3. Визначення доцільних форм взаємодії з дтитиною, видів корекційно-розвивальної
роботи.
4. Корекційна робота з виправлення порушень усного та писемного мовлення.
5. Надання порад, консультацій батькам, педагогам, залучення родини до
активної практичної співпраці.
6. Співпраця із практичним психологом, вихователем щодо корегування педагогічного
, корекційного процесу, пошуку шляхів його вдосконалення.
7. Аналіз результативності роботи, визначення динаміки розвитку дитини,
ведення документації та складання звітів.
8. Участь у різних заходах методичної роботи, самоосвіта.
9. Пропаганда логопедичних знань, взаємодія з громадськістю.
Зміст корекційно - розвиваючої роботи
учителя-логопеда
виробляє і вправляє рухи артикуляційних
органів;
· готовить артикуляційний уклад до
постановки звуків;
· визначає послідовність постановки звуків
від характеру мовленнєвих порушень;
· працює над розвитком правильного мовного
дихання дітей;
· відбиває артикуляційний уклад певного
звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи органів мовлення;
· ставить звук (різними прийомами та
методами);
· закріплює поставлений звук у складах;
· автоматизує поставлені звуки у словах,
фразах, реченнях, словосполученнях, зв'язній мові;
· проводить диференціацію звуків;
· відпрацьовує граматичні форми.
Форми
роботи
1. Фронтальні логопедичні заняття.
2. Підгрупові логопедичні заняття.
3. Індивідуальні логопедичні заняття.
Форми
взаємодії з батьками
1. Батьківські збори. Проводяться у вересні, січні, травні. На зборах
вчитель-логопед знайомить батьків з нормативними документами, програмами, з
досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі.
2. Індивідуальні консультації вчителя-логопеда. В ході яких батькам надаються
індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних (психічних)
процесів дитини.
3. Оформлення тематичних папок "Батькам майбутніх першокласників. Поради
логопеда" в інформаційному осередку логопедичного кабінету та груп
старшого дошкільного віку які складаються з різноманітних професійних
консультацій, порад, рекомендацій з матеріалів для практичного використання
вдома та під час занять з дітьми.
4. Анкетування батьків дозволяє уточнити стан їх зацікавленості у розвитку
дитини, визначити їх потреби, з'ясувати чи задоволені вони корекційним
процесом.
5. "Домашні логопедичні зошити", які складені для індивідуальної
роботи з дітьми. Вони допомагають батькам закріпити набуті дитиною мовні
навички та вміння. А логопеду здійснити аналіз розвитку кожної дитини і
налагодити тісний взаємозв'язок між учасниками корекційного процесу.
· обстеження усного мовлення вихованців ДНЗ
;
· комплектування підгруп для логопедичних
занять згідно мовних порушень;
· оформлення необхідної документації
логопедичного кабінету;
· співпраця логопеда з вихователями груп.
·
усунення різних порушень усного і
писемного мовлення;
·
запобігання різним відхиленням
мовленнєвого розвитку вихованців;
·
пропаганда логопедичних знань серед
педагогів та батьків;
·
розробка методичних рекомендацій,
консультації для педагогів та батьків, щодо попередження та подолання вад
мовлення у дітей;
·
самоосвіта;
·
оснащеність логопедичного кабінету.